Zbiór praw Królestwa Dreamlandu

US KAM – Akademicki Regulamin Studiów

BPSK nr 3463
FDKD nr 23/2415

UCHWAŁA SENATU
KRÓLEWSKIEJ AKADEMII MORSKIEJ

z dnia 13 maja 2013 roku

w sprawie Regulaminu Studiów Królewskiej Akademii Morskiej.

Działając na podstawie § 15 ust. 1 pkt. 2 Statutu Królewskiej Akademii Morskiej z dnia 24 lutego 2013 roku, uchwala się, co następuje:

§ 1.
Senat uchwala Regulamin Studiów Królewskiej Akademii Morskiej, zwany dalej „Regulaminem”, w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2.
Regulamin wchodzi w życie z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały.

§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

(-) marsz. Daniło hrabia de la Vega
Przewodniczący Senatu Królewskiej Akademii Morskiej

Załącznik do Uchwały Senatu Królewskiej Akademii Morskiej
z dnia 13 maja 2013 roku
w sprawie Regulaminu Studiów Królewskiej Akademii Morskiej

REGULAMIN STUDIÓW
KRÓLEWSKIEJ AKADEMII MORSKIEJ

Rozdział 1. Postanowienia wstępne

§ 1.
1. Regulamin studiów Królewskiej Akademii Morskiej, zwany dalej „Regulaminem”, określa organizację i formę studiów wyższych, zwanych dalej „studiami”, oraz związane z nimi prawa i obowiązki studenta.
2. Przepisy Regulaminu stosuje się do studentów studiów prowadzonych w Królewskiej Akademii Morskiej, zwanej dalej „Akademią”.
3. Rektor-Komendant jest przełożonym wszystkich studentów Akademii, a dziekan przełożonym studentów wydziału.
4. W Akademii mogą studiować osoby niebędące obywatelami dreamlandzkimi na zasadach określonych zarządzeniem Marszałka Armii Królewskiej.

§ 2.
1. Regulaminy studiów poszczególnych jednostek dydaktycznych, zwane dalej „wydziałowymi regulaminami studiów” nie mogą pozostawać w sprzeczności z postanowieniami Regulaminu.
2. Rektor-Komendant przedstawia Senatowi do zatwierdzenia projekt wydziałowego regulaminu studiów na wniosek kierownika jednostki dydaktycznej.

Rozdział 2. Rozpoczęcie studiów

§ 3.
1. Kandydat na studia składa wniosek o przyjęcie na studia w formie ustalonej przez Rektora-Komendanta, w szczególności z wykorzystaniem serwisu informatycznego Akademii.
2. Wniosek składa się do kierownika jednostki dydaktycznej, w której kandydat chce podjąć studia.
3. Wniosek podlega rozpatrzeniu przez kierownika jednostki dydaktycznej, w której kandydat chce podjąć studia. Z chwilą zatwierdzenia wniosku, immatrykulacji i po złożeniu ślubowania kandydat staje się studentem wybranej jednostki dydaktycznej.

§ 4.
1. Kandydatem na studia może być osoba cywilna na kierunek studiów, na którym dozwolone jest studiowanie przez osoby cywilne.
2. Kandydat na studia będący rekrutem sił zbrojnych, zwany dalej „kadetem” może wnosić o przyjęcie lub być skierowany na studia na dowolnym kierunku.
3. Marszałek Armii Królewskiej może kierować do odbycia studiów rekrutów Armii Królewskiej oraz żołnierzy zawodowych, na wybranym przez skierowanego kierunku studiów. Paragraf 3 ust. 3 zdanie drugie stosuje się odpowiednio.

Rozdział 3. Organizacja studiów

§ 5.
1. Akademia prowadzi studia wojskowe i studia cywilne. Studentami studiów wojskowych mogą być tylko kadeci.
2. Akademia prowadzi jednolite studia magisterskie, kończące się uzyskaniem kwalifikacji pierwszego stopnia i tytułu zawodowego magistra lub magistra inżyniera oraz w przypadku kadetów rekomendacji o nadanie stopnia wojskowego.
3. Studia w Akademii realizowane są z wykorzystaniem serwisu informatycznego Akademii w trybie wykładowym lub indywidualnie.
4. Wydziałowy regulamin studiów może przewidywać, że dopuszczalnym trybem studiów w ramach jednostki dydaktycznej będzie tylko jeden spośród trybów wskazanych w ustępie poprzedzającym.
5. Programy kształcenia na poszczególnych kierunkach zatwierdza Rektor-Komendant na wniosek kierownika jednostki dydaktycznej.
6. Programy kształcenia i treści przedmiotów obowiązkowych i dowolnych dostępne są na stronie internetowej jednostki dydaktycznej.

§ 6.
1. Tryb wykładowy polega na zapoznaniu się przez studenta z wykładami przedmiotów obowiązkowych, a dla kadetów także z innymi zajęciami obligatoryjnymi określonymi programem kształcenia.
2. Wydziałowy regulamin studiów może przewidywać obowiązkowe zaliczanie ćwiczeń, jak również innego rodzaju zajęcia obligatoryjne lub dowolne.
3. Dopuszczalne jest zróżnicowanie sytuacji studentów na egzaminie w zależności od liczby uczęszczanych przez nich zajęć dowolnych, a także wcześniej zaliczonych w toku studiów ćwiczeń, o ile zróżnicowanie opiera się na ustalonym i jawnym dla kandydatów na studia i studentów systemie punktowym.

§ 7.
1. Tryb indywidualny polega na zapoznaniu się przez studenta z materiałami opracowanymi przez jego opiekuna naukowego, w trybie i na zasadach ustalonych przezeń indywidualne z opiekunem naukowym i zatwierdzonych przez kierownika jednostki dydaktycznej.
2. Opiekuna naukowego przydziela kierownik jednostki dydaktycznej.
3. Opiekunem naukowym może być każda osoba posiadająca tytuł naukowy.

Rozdział 4. Prawa i obowiązki studenta

§ 8.
1. Student ma prawo do:
(1) pełnego wykorzystania warunków i możliwości kształcenia, które stwarza Akademia,
(2) uzyskiwania rzetelnej i nowoczesnej wiedzy,
(3) rozwijania własnych zainteresowań oraz korzystania z infrastruktury Akademii,
(4) uczestniczenia w pracach badawczych, rozwojowych i wdrożeniowych,
(5) korzystania z pomocy nauczycieli akademickich i organów Akademii,
(6) uzyskiwania nagród i wyróżnień,
(7) otrzymywania uposażenia wojskowego w wysokości 1.000 D miesięcznie,
(8) rezygnacji ze studiów składając wniosek do kierownika jednostki dydaktycznej, na której odbywa studia.
2. Student ma obowiązek:
(1) postępować zgodnie z treścią ślubowania i przepisami obowiązującymi w Akademii,
(2) szanować mienie Akademii,
(3) godnie reprezentować Akademię.

Rozdział 5. Zaliczenia i egzaminy

§ 9.
1. Student jest obowiązany zaliczyć dwa etapy programu kształcenia przez uzyskanie zaliczeń egzaminu lub egzaminów.
2. Egzaminy obejmują cały materiał programu kształcenia na danym kierunku i etapie.
3. Nauczyciel akademicki odpowiedzialny za dany kierunek, etap lub przedmiot informuje studenta o treści i efektach kształcenia oraz warunkach egzaminowania.
4. Egzamin przeprowadza nauczyciel akademicki odpowiedzialny za dany kierunek, etap lub przedmiot w zakresie mu właściwym lub kierownik jednostki dydaktycznej, gdy minęło 7 dni od terminu wyznaczonego egzaminu z powodu nieobecności lub innych problemów z kontaktem z nauczycielem akademickim.
5. Jeżeli wydziałowy regulamin studiów nie stanowi inaczej, egzamin składa się z 10 pytań, z których za każde można otrzymać od 0 do 3 punktów, przy czym ocena końcowa z egzaminu w zależności od ilości zdobytych punktów kształtuje się następująco:
(1) 0 – 7 punktów oznacza ocenę niedostateczną;
(2) 8 – 15 punktów oznacza ocenę mierną;
(3) 16 – 21 punktów oznacza ocenę dostateczną;
(4) 20 – 28 punktów oznacza ocenę dobrą;
(5) 29 – 30 punktów oznacza ocenę bardzo dobrą.

§ 10.
1. Ocena niedostateczna oznacza konieczność powtórzenia całego toku studiów lub przedmiotu na danym etapie, w zależności od zakresu egzaminu.
2. Ocena mierna oznacza konieczność powtórzenia egzaminu.
3. Ocena dostateczna i wyższe oznaczają zdanie egzaminu.

§ 11.
Oceny z egzaminów podlegają wpisowi do elektronicznego indeksu studenta prowadzonego w serwisie informatycznym Akademii.

Rozdział 6. Praca dyplomowa i egzamin dyplomowy

§ 12.
1. Pracę dyplomową student wykonuje pod kierunkiem promotora.
2. Promotorem pracy może być każda osoba posiadająca stopień lub tytuł naukowy.
3. Wyboru promotora dokonuje student za zgodą kierownika jednostki dydaktycznej, na której odbywa on studia i kandydata na promotora.
4. Student obowiązany jest do złożenia pracy dyplomowej podpisanej przez promotora kierownikowi jednostki dydaktycznej po uzyskaniu zaliczeń wszystkich egzaminów przewidzianych tokiem studiów.

§ 13.
1. Opinię o pracy dyplomowej sporządza promotor.
2. Recenzję pracy dyplomowej wraz z oceną sporządza recenzent wyznaczony przez kierownika jednostki dydaktycznej.
3. Uzyskanie oceny pracy dyplomowej wyższej niż mierna uprawnia do złożenia egzaminu dyplomowego.
4. Uzyskanie oceny pracy dyplomowej niższej niż dostateczny wiąże się z wyznaczeniem przez kierownika jednostki dydaktycznej innego recenzenta. Jeżeli w tym trybie sporządzona ocena nadal jest niższa niż dostateczny student ma 14 dni na podjęcie decyzji o powtórzeniu toku studiów. Po upływie terminu student zostaje skreślony z listy studentów.

§ 14.
1. Egzamin dyplomowy składa się przed komisją powołaną przez Rektora-Komendanta na wniosek kierownika jednostki dydaktycznej. Skład komisji ustala Rektor-Komendant w liczbie nie więcej niż 3 członków, w tym promotora pracy.
2. Komisja egzaminacyjna przeprowadza egzamin dyplomowy i ustala wynik egzaminu dyplomowego zgodnie z systemem punktowym właściwym dla oceny egzaminów realizowanych w Akademii, z tym że liczba zadawanych pytań w trakcie egzaminu nie może być większa niż 5.
3. Uzyskanie wyniku egzaminu dyplomowego niższego od oceny dostatecznej wiąże się z koniecznością powtórzenia egzaminu dyplomowego w ciągu pół roku.

Rozdział 7. Ukończenie studiów

§ 15.
1. Datą ukończenia studiów jest złożenie egzaminu dyplomowego z wynikiem pozytywnym.
2. Podstawą obliczenia oceny końcowej ze studiów jest:
(1) średnia ocen z egzaminów uzyskanych w toku studiów ustalona metodą według programu kształcenia,
(2) średnia arytmetyczna ocen z opinii i recenzji pracy dyplomowej,
(3) ocena z egzaminu dyplomowego.
3. Ocenę końcową ze studiów stanowi suma:
(1) 0,5 średniej ocen, o której mowa w ust. poprzedzającym pkt. 1,
(2) 0,3 oceny pracy dyplomowej,
(3) 0,2 oceny egzaminu dyplomowego.
4. W dyplomie ukończenia studiów wpisuje się końcową ocenę zgodnie z zasadą:
(1) od 4,55 do 5,00 uzyskanej średniej – wynik bardzo dobry,
(2) od 4,20 do 4,54 uzyskanej średniej – wynik dobry plus,
(3) od 3,80 do 4,19 uzyskanej średniej – wynik dobry,
(4) od 3,40 do 3,79 uzyskanej średniej – wynik dostateczny plus,
(5) od 3,00 do 3,39 uzyskanej średniej – wynik dostateczny.

Rozdział 8. Przepisy końcowe

§ 16.
1. W sprawach wątpliwych powstałych na tle stosowania Regulaminu oraz wydziałowego regulaminu studiów rozstrzyga właściwy kierownik jednostki dydaktycznej.
2. Od decyzji kierownika jednostki dydaktycznej studentowi przysługuje odwołanie do Rektora-Komendanta.
3. W szczególnie uzasadnionych wypadkach Senat może zażądać przedstawienia sprawy do własnego rozstrzygnięcia.
4. Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.